luni, iunie 02, 2008

Cursuri de parasutism GRATUITE!



OCS - Sport X-trem
Asculta mai multe audio Muzica »


De ziua copilului, sarbatorita anul asta pe 31 mai, am fost o fuga pana in localitatea Clinceni, la Aeroclubul teritorial "Aurel Vlaicu" Bucuresti. Aici am aflat ca la Aeroclub cursurile de parasutism sunt gratuite pentru tinerii care au sub 23 de ani. (Nu 21, nu 22, nu 24, cum am vazut pe alte saituri.)

Pentru confirmare, am sunat la Aeroclub si am vorbit cu doamna comandant. Am aflat urmatoarele:

- varsta limita pentru cursurile gratuite este de 23 de ani;

- inscrierile se fac intre 5-15 ianuarie; se pot face inscrieri si in afara acestei perioade, dar contra-cost;

- pentru cursul gratuit se plateste o cotizatie de 10 euro si se face un control medical care costa 75 RON; (suna cam aiurea, dar asa e :P )

- m-a intrebat ce sporturi am practicat, daca pot sa fac tractiuni :| deci se ia in calcul conditia fizica.

Am citit undeva ca la inscriere, se dau o serie de probe de rezistenta (1.000 m baieti, 800 m fete), viteza pe 100 m, tractiuni la bara, flotari si saritura de pe loc. La finalul cursurilor, pentru obtinerea licentei de zbor, cursantii trebuie sa aiba la activ 25 de lansari din avion, 10 automate (cu cordonul legat de cadrul central al avionului) si 15 la liber (deschiderea proprie a parasutei). Odata ce ai obtinut licenta de zbor, poti sari mai departe la orice aeroclub particular.

Pe forumuri parerile sunt impartite. Cica la Aeroclub echipamentele sunt cam putine si cam vechi si te pun la munca :)) . Dar se astepta cineva sa fie altfel intr-o o institutie de stat? La cluburile particulare echipamentul e mai modern, dar si preturile sunt pe masura ;)

Am mai cautat informatii pe net si am aflat ca te poti inscrie la oricare din subunitatile Aeroclubului Roman din marile orase din Romania: Bucuresti, Arad, Oradea, Iasi, Brasov, Cluj, Satu-Mare, Ploiesti, Suceava, Tirgu-Mures, Craiova, Baia Mare, Deva, Sibiu si Pitesti.

Pentru inscriere la cursurile de parasutism, ai nevoie de urmatoarele acte:

- cerere de inscriere;

- cerere legitimare;

- copie buletin;

- fisa de examinare medicala tip AR (numai la medici de specialitate) - aceasta se poate face la Institutul Medical Aerospatial, in cadrul Spitalului Militar;

- consimtamant legalizat (pt pers sub 18 ani);

- copie chitanta(taxa legitimare); Taxa de legitimare (echivalentul a 10euro) trebuie platita inainte.

- 4 fotografii 3/4.

Aeroclubul Roman
Contact: Bd. Lascar Catargiu nr. 54, sector 1 , Tel. 312.36.19; Fax 312.36.19;
www.airclub.rdsnet.ro; airclub@airclub.rdsnet.ro
Orar: L-J: 8-16:30; V: 8-14

Aeroclubul teritorial `Aurel Vlaicu` Bucuresti
Contact: Soseaua Alexandriei nr.16, Aerodrom `Aurel Vlaicu` , Tel.Fax 423.03.63;
Aeroclubul `Aurel Vlaicu` functioneaza pe aerodromul Clinceni, la kilometrul 16, pe soseaua Bucuresti - Alexandria, doi kilometri pe drumul lateral dreapta, inainte de comuna Cornetu.
Inscrierile se fac la sediul central al Aeroclubului Romaniei, in str. Lascar Catargiu nr. 52.
www.clinceni.as.ro
Orar: Mi-D: 7-15

Niciun comentariu: